Hemma i gamla rutiner

Nu har jag varit hemma sedan i torsdagskväll. Det var varit ett par sköna och roliga dagar med Carls student och en massa sol. Tänk att han skulle ha sådan tur med vädret på sin student, själv var man dyngsur när man kom hem efter att ha åkt på flaket, han var snarare blöt av svett.

I morse, eller i natt kanske man ska säga, började jobbet igen. Det är konstigt att det kändes så naturligt att stanna uppe när alla hade lagt sig och sedan åka iväg till filialen innan det hade blivit ljust. Men jag jobbade väl med det så länge förra året att vanan sitter i. Jag blev tilldelad en trakt som jag inte hade kört förut men den var lätt så det var inga problem. Det kändes skönt att bara behöva köra en trakt första natten. Vi får se hur det blir inatt. Fast jag hade lite otur och fick punka på ena framdäcket och pinsamt nog så märkte jag inte det själv när jag körde utan det var en arbetskamrat som påpekade det när jag kom tillbaka till filialen. 

Det är lätt att komma in i de gamla rutinerna med jobbet och att bo hemma. Det känns lite konstigt att jag kommer vara borta så länge från Linköping. Jag kommer sakna alla där, dock har jag världens tur som har Fredrik nära mig. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0