Smultron!

Igår tog jag med mig en burk och mp3-spelaren och gick ner båthamnspromenaden för att plocka smultron. Det var otroligt skönt att komma iväg för sig själv. Sämningen där hemma var inte den bästa efter att Carl hade kört på pappas bil när han hade backat ut min från garaget. Det blev repor i lacken på båda bilarna men lite mer på pappas fina supra. Om pappa hade blivit så arg så hade jag nog varit på Carl lite men nu känns det som om han fick nog skit av pappa så jag bestämde mig för att hålla tyst. Det gör ju inte min bil finare om jag skäller på honom även om det var klantigt gjort av honom. Så att gå iväg och plocka smultron fick i alla fall mig på bättre humör för en stund.

Jag går alltid ner till båthamnen om jag ska plocka smultron, det brukar alltid gå att hitta lite där. Jag hade riktig tur den här gången, var ute i precis rätt tid. När jag var på tillbakavägen hittade jag ett jättebra ställe med smultron under ormbunkarna. Stora och fina var de och många av dem perfekt mogna. Innan jag kom dit hade jag kanske fått ihop 2 dl och på det enda stället lyckades jag fylla den 8 dl stora burken och då var det inte slut heller! Det får helt klart bli en till smultronpromenad om det är lite fint väder någon dag. Borde dock försöka tajma in det så jag gör det när det är sol på den sidan för myggorna attakerade mig som galningar. Har fick över 20 myggbett, men det var det helt klart värt för det var kalas att få mumsa på smultronen sedan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0