Tidiga mornar

Det bästa med jobbet, förutom lönen, måste vara de vackra soluppgångar som man då och då får uppleva. Den här veckan har jag fått uppleva två stycken. I söndags och imorse. Det börjar med att man i horisonten ser en stark orange färg. Sedan börjar molnen i öster sakta färgas mer och mer rosa. Och när jag tror att det allra vackraste skådespelet är över så får jag se en regnbåge. Två nätter under loppet av tre dagar. Ibland har man tur.

Något annat som gör jobbet lite roligare är alla djur som man får se. Den här veckan har jag sett två rävar, tre rådjur och två harar. Alla utom ett rådjur inne i bostadsområden i Viksjö eller efter viksjöleden. Man tror inte att det ska finnas så mycket djur i tätbebygda områden men så är det. Det märkte jag verkligen av förra året. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0