Brödbak och lite till

Ända sedan NolleP tog slut har jag kännt mig väldigt trött om dagarna men nu verkar det ha vänt lite, jag tror inte att jag är riktigt lika trött längre. Vilket helt klart är positivt för skolarbetet. Labbandet fortsätter och en ny lab har påbörjats trots att vi har två som ligger och släpar efter (damsugaren och kunskapsbasen). Den här handlar om problemlösning och uppgiften består i att först modifiera en redan programerad värld och skriva problem till den som sedan ska lösas av ett program. Sedan ska vi helt från grunden programmera en ny värld för roboten Shaky och det han ska göra är att ta sig från olika rum och tända och släcka lampor och problemlösaren ska sedan försöka hitta den bästa lösningen för Shaky att genomför det. Spännande, spännande, tja lite i alla fall. Det är dock lite jobbigt att ställa in sig på ett annat programmeringsspråk även om det inte verkar vara så komplicerat.

Det är svårt att vara produktiv när man inte kommer hem från skolan förrän efter fem om dagarna men idag tycker jag att jag har lyckats ganska bra. Jag började med att sätta på pastavettnet, snabbt sortera tvätten och skynda mig till tvättstugan medan vattnet kokade upp. Tillbaka igen fixade jag maten, åt den, diskade och ut till tvättstugan för att stoppa tvätten i tumlaren. Sedan satte jag mig framför datorn, skickade iväg några mejl och fixade i princip alla de festerisaker som jag hade tagit på mig att göra. Efter det blev det en stund på facebook och hämtande av tvätten och lite tv-tittande medan jag vek den. Eftersom jag har varit sugen på att baka bröd ett bra tag nu och i måndags äntligen köpte hem ingredienser så tog jag och bakade ett bröd så jag hade färskt bröd till helgen, jag knappast tid att göra det imorgon eftersom det är Lisas fest. Efter brödbaket var jag inte helt slut så jag skrev ut två artiklar som jag kan ha nytta av till mitt AI-projekt och läste igenom den längre av dem. Det var riktigt intressan även om jag bara förstod hälften av vad som stod i den, algoritmer är inte riktigt min grej än.. 

Så nu känner jag mig ganska nöjd med mig själv eftersom artikeln var intressan är sannolikheten lite större att jag ska få något gjort på projektet i helgen, för det vore väldigt bra. Det är ju inte så lång tid kvar tills det ska vara inlämnat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0