Motivation, hallå!

Idag har inte varit någon bra plugg dag alls. Den nya labben som vi försökte börja på igår gick knappast bättre idag när vi hade labbassarna till hjälp. Jag kände mig helt blank när vi skulle börja skriva koden, vi fattade knappt något. Ett litet ljussken under förmiddagen var att jag hade fått resultate på syntaxhemtentan och det visade sig att jag hade fått VG. Helt otroligt, men vad säger man, tredje gången gillt :)

Vi skulle ha haft en grillning för programmet idag för att få slut på hamburgarna från nolleP men eftersom det regnade under eftermiddagen blev det inställt. Kan inte påstå att jag tyckte att det var så tråkigt, såg inte fram emot att stå ute i kylan och sälja hamburgare. Nu får man bara hoppas på att det blir finare väder på torsdag.

Att grillningen blev inställd gjorde att jag fick mer ledig tid än vad jag hade räknat med men all motivation som jag hade haft tidigare att plugga var som bortblåst. Jag har läst lite men inte alls så mycket som jag kunde ha gjort (kan göra). Det börjar gå trögare att läsa i boken nu också när det blir svårare och mindre saker som jag känner igen sedan tidigare. Det är inte så lätt att hålla en konstant koncentration.

Istället för att plugga har jag spenderat lite tid att titta på nolleP kort och lägga upp dem på facebook.



Precis här hängde sig datorn för mig. Det var andra gången ikväll och det höll på att göra mig galen. Ville bara skrika. Lite stark reaktion kanske men jag fixar inte några krångel ikväll. Tack för dagens teknik att inlägget i alla fall blev sparat.

I helgen ska jag åka hem! Carl har äntlgen fått komma hem från sjukhuset. Det började med att de lät honom komma hem över helgen för att testa och se hur det skulle gå och sedan skulle de ta prover på måndagen och om de var bra skulle han få fortsätta att vara hemma. Nu visade det sig att de inte var riktigt bra och de ville ha kvar honom tills på torsdag men Carl frågade om han inte kunde få åka hem ändå och det fick han :) Så läget med honom är knappt bättre men det är härligt att han får komma hem. Det måste vara så mycket bättre för honom att få vara hemma istället för den jobbiga sjukhusmiljön. Pratade med mamma idag och hon sa att han saknade mig, hon hade sagt att vi skulle prata och frågade om han ville prata med mig, men han sa att han ville vänta tills på fredag då han får träffa mig. Åh vad jag längtar efter att få träffa honom!

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Skönt att höra att han fått komma hem iaf!!

2007-09-19 @ 08:23:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0