Tillbaka till vardagen

Drygt en vecka har gått sedan nolleP slutade. Det kändes som om jag fick en paus från allt jobb på söndagen efter nollesitsen men på måndagen kastades jag in i vardagen och alla måsten. Jag blev riktigt orolig över hur jag skulle hinna med allt, plugg, kassörsjobb och alla andra småsaker som man måste sköta här hemma. Nu en vecka senare känns allt mycket bättre. Det är som om saker och ting steg för steg har rett ut sig och det har visat sig att det var inte riktigt så mycket arbete som det verkade tidigare. Reaktionen blir tyvärr att jag blir lite mindre effektiv, det hade ju inte varit helt fel att behålla den effektivitet som jag uppvisade förra veckan.

Nu har man verkligen kommit in i AI-kursen (artificiell intelligens) ordentligt. Arne är en helt underbar föreläsare och utan honom tror jag kursen skulle kännas mycket tråkigare och svårare. Det jobbigaste hittils i kursen har helt klart vart labbarna och då främst labb 2, att programmera en dammsugare som ska ta sig runt i ett godtyckligt stort rum med hinder och stänga av sig själv när hela rummet är besökt. Det är klart svårare än vad det låter, men så länge man inte kör fast, ganska kul. Det är klart roligare att göra något som man så tydligt kan koppla till verkligeheten jämfört med de sökalgoritmer som vi har fått testat nu på senaste labben som känns så mycket mer abstrakta och svårare att koppla till något som man känner till sedan förut.

Ahh, nu måste jag verkligen sätta mig och läsa lite i AI boken så jag kan träffa Fredrik sedan med gott samvete.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0