60-års kalas

Idag har jag varit iväg till landet utanför Örebro och firat min morbro som har fyllt 60 år. Trots vädret blev det en mysig tillställning. Lite solstrålar fick vi se men lagom till maten serverades så började det ösa ner. Då var det skönt att vi alla fick plats under tak och inne i stugan, för det var inte så väldans varmt. Maten var mumsig, buffé med olika sallader, skinkor, salami och korv, potatisgratäng m.m. Det är tur att man har släktingar som inte bor så förfärligt långt ifrån Linköping så att man har möjlighet att vara med på sådana här tillställningar.

Det var skönt att få ta en riktig paus ifrån pluggandet. Hade verkligen noll motivation till att plugga igår och har knappast mer imorgon så det var bra att träffa lite trevligt folk och få tänka på något annat för några timmar och inte känna sig tvungen att plugga. Just nu vill jag bara att det ska bli måndag så databastentan blir gjord. Det är så tråkigt att plugga inför en salstenta. Det är så mycket detaljer som man ska försöka memorera, detaljer som man sedan ändå glömmer bort eftersom man inte använder kunskapen. Jag tycker att jag har lärt mig en massa intressanta saker under kursens gång och det är det jag kommer att komma ihåg, inte hur man räknar ut hur fort det tar att söka information ur en databas där sökningen sker på index som är sorterad efter primärnyckeln.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0