Sommarväder

Åh vilket underbart väder det har varit idag! Jag har gått runt i min bikini hela dagen och bara njutit av värmen, kunde till och med vara i skuggan utan att frysa. Så bra jag mår i sådant här väder, det är lätt att känna sig glad när det är som det har varit idag, sol, inte mycket blåst och inga riktiga måsten.

Dagen har ägnats åt att städa rent poolen. Jag började att dammsuga rent skenan till poolskyddet för att det ska gå lätt att dra upp och slippa få ner allt skräp i vattnet. Sedan spolade jag rent samma område och poolduken med högtryckstvätten (en sån vill jag ha när jag bli vuxen, riktigt bra sak). Som vanligt var det ingen trevlig syn som mötte mig när jag öppnade upp poolen, grumligt vatten och mycket löv och skit i vattnet. Jag började dammsuga men hann inte suga upp allt skräp så det får göras en annan dag.

Nu har jag ett jobb att göra i sommar. Huset borde målas om i år eller nästa år så jag tog på mig att göra det nu i sommar. Alldrig målat ett hus förut men det kan nog bli lite roligt. Det är ett stort hus och högt på sina ställen, höjder är inte min favorit, men pappa sa att jag nog inte behövde klättra så högt eftersom jag kan ha skaft på penseln. Jag kommer helt klart känna mig nöjd med mig själv när jag är färdig.



Fick bli en vinterbild på huset för jag hittade inte någon annan.

Imorgon bär det av till Linköping för att gå på stan med mamma och flyttpacka. Vi tänkte göra en liten kombination med nytta och nöje.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0