Smådepp

Det är sommarlov nu och jag är helt ledig, vädret har inte varit på topp men lite sol har jag i alla fall fått se. Men, jag känner mig inte på topp, jag känner mig inte så glad och njuter inte av att vara ledig så som jag kan göra.

Ungefär en vecka innan jag åkte ifrån Linköping så bestämde jag och Fredrik oss för att vi inte ska bo tillsammans längre. Vi ska fortsätta att vara tillsammans men inget mer samboliv. Det har inte funkat bra den senaste tiden så för att försöka må bättre tillsammans så får det bli så här. Även om jag vet att det är det bästa beslutet så är det jobbigt att inse. Vi har ändå bott tillsammans i över ett år. Nu blir det en etta med kök på 46 kvm i Skäggetorp för mig, inte ett av de områden med bäst rykte men lägenheten är fin och den delen av området ser i alla fall riktigt trevligt ut på utsidan. Det kommer att bli skönt att bo ensa, få göra precis som jag vill och inte behöva irritera mig på någon annan, men det blir en liten omställning. Sen är det svårt att veta om det kommer att lösa allt mellan oss, men det får tiden utvisa, en sak i taget.

Jag önskar att jag kunde stänga av alla tankar på framtiden just nu och bara njuta av vardagen men det är inte helt lätt. Tankarna snurrar runt där uppe vare sig jag vill eller inte och det är väl det som gör att jag känner som jag gör.

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Hej Tove!

Jag förstår att det var ett tufft beslut. Men ändå starkt! Vem vet vad som händer i framtiden? Kanske passade det inte er just nu bara.



Sänder en stor varm kram!

2009-06-26 @ 13:56:35
Postat av: Tove

Tack för dina ord! Som du säger är det inte kört bara för att det inte passar just nu, studietiden är en speciellt period och att leva tillsammans när båda studerar och dessutom på samma program tror jag kan vara ansträngande.

2009-06-29 @ 22:58:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0