Helgen

Helgen blev riktigt lyckad. Lördagens doktorspromovering och professorsinstallation gick som en dans. Jag gick stolt i början av processionen iklädd folkdräkten, bärandes på LIU-fanan. Det är roligt att få vara med på en så högtidlig cermoni, även om man är där för att jobba. Efter avklart jobb bjöds vi på den goda promoveringsmiddagen och tog oss sedan till Herrgården för fest fram tills stängning.

Jag vaknade tidigt på söndagen men mådde oförskämt bra. Dagen blev lugn och avslutades med middag och film tillsammans med bror min. Det är skönt med dagar som man inte behöver göra något speciellt, bara får vara. I alla fall när de varieras med mer händelserika dagar.

Igår hade jag också middagssällskap vilket gjorde att det kändes lite som att det fortfarande var helg. Kvällen avslutades med en brottningsmatch. Lite oväntat, men förfärligt roligt. Jag undrar bara vad katten tänkte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0