Pyssellördag

Det går inte att få det mycket mysigare i lägenheten än vad det är nu, det enda som skulle kunna förhöja stämmningen är om jag hade någon att dela det hela med.

Idag har jag haft fullt upp. Förmiddagen ägnade jag åt att göra iordning mallarna för pepparkakshuset. Klockan tolv bar det av till sporthallen för ett step- och corepass. Jag kände mig lite kaxig när vi satte igång eftersom jag hade koll på stegen och rörelserna men efter uppvärmningen gick det upp för mig att det var nytt program så det gick inte så lätt som jag först trodde att det skulle gå. Det är tur att jag inte tar det så allvarligt när jag gör fel..

Snabbt hem för att äta lunch och sedan till affären för att köpa pepparkaksdeg, sen kunde jag sätta igång med själva baket. Förutom att jag råkade bränna en bit ganska rejält, eftersom jag hade glömt att ställa om ugnen, så gick det hela väldigt smidigt. Medan bitarna fick svalna lite gick jag upp på vinden och hämtade julsakerna ifrån förrådet och pyntade lägenheten.

Efter att ha lagat middag och bakat bröd under tiden som maten stod i ugnen så kom jag fram till att jag nog borde vänta tills imorgon med att dekorera och bygga ihop huset. Tröttheten var vid denna punkt nämligen ganska stor och jag vet hur bra mitt tålamod är när jag är trött.

Nu ska jag sätta mig i soffan och bara njuta av alla ljus som brinner så vackert runt omkring mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0