En klänning

Jag har inte stora kunskaper i sömnad. Jag har sytt några gardiner och två par kjolar sedan syslöjden på högstadiet. Men i våras, när jag egentligen var ute och letade garn, hittade jag två tygstuvar som jag tyckte var fina. När jag hade kommit hem med dem började jag fundera över vad jag skulle göra med dem och kom fram till att en klänning eller kjol skulle ju vara trevligt. Längre än så kom jag inte.

Jag pratade med mamma om mina inköp och planer blev hon också sugen på att sy vilket resulterade i två sytidningar som jag fick när jag var i Stockholm förra veckan. Jag hittade en klänning som jag kunde tänka mig använda och som passade till en av tygerna och i söndags gick jag och köpte mönsterpapper och lite annat som behövdes för kunna sy hela klänningen. Detta blev resultatet:





Den är inte helt perfekt om man synar sömmarna, men jag är nöjd med resultatet och det är huvudsaken. 


Kommentarer
Postat av: Matilda

sjukt nice :) Jag skulle aldrig lyckas med nåt sånt snyggt, jag kan inte ens sy på märken på ovven :P

2010-06-02 @ 22:44:18
URL: http://wordsofmatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0