Dan före doppare dan

Julafton är jättenära men jag har inte riktigt fattat det än. Detta trots att jag har varit ute och handlat julklappar, sett julklappar öppnas och bakat tre sorters julgodis. Troligtvis kommer stämningen ikväll då granen ska kläs och den sista pyntningen i huset göras. Pappa sa att granen var den fulaste han har sett så jag har inte vågat gå in i verkstan och titta på den. Är den så ful som han säger så får vi väl gömma den bakom en massa pynt.

Det känns som om jag har hunnit med ganska mycket de få dagar som jag har varit hemhemma. Till och med en hemtentafråga har hunnits med. Det bästa vore om jag kunde hinna med en till innan julafton, det skulle i alla fall kännas ganska skönt.

Nu ska jag iväg och handla den sista julklappen och kanske något till mig själv också om jag hittar något fint som jag kan ha på mig på julafton. Sen har jag lurat ut Fredrik till Jakobsberg, för jag hade ingen lust att ta mig in till stan bara för en fika när jag ändå skulle vara i Jakobsberg för den sista shoppingen. Så då får han ta sig ut lite åt mitt håll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0