Jobbigt

Vad tungt allt känns just nu. Hemtentan i användbara system är i alla fall inlämnad. Skickade in den precis, utan att läsa igenom den en sista gång. Kändes en aningen snabbt gjort men jag bara kände att jag inte ville göra något mer. Tentan kändes så dåligt gjord. Frågorna går att tolka på många olika sätt och fastän flera i klassen har mejlat in frågor blir man inte mycket klokare eftersom han ger så dåliga svar.

Usch, det här har varit en väldigt dåligt organiserad kurs. Allt har varit så oklart. Turligt nog har man haft en bra grupp att jobba tillsammans med och jag tycker att vi har gjort ett bra jobb med vår Cogplay. En förbättrad verision av Windows Media Player som främst vänder sig till ovana dator och musikspelanvändare.

Projektet i kursen i kognition och kommunikation känns tungt. Det har inte gått bra för oss att söka teorier och jag börjar undra hur mycket vi kan få ut av vårt observationsmaterial. Jag är inte världsbäst på att klämma ur långa analyser ur ett ganska knappt material. Okej så långa kanske de inte behöver vara men de måste i alla fall vara vettiga. Sen känns det som om det är jag som måste styra gruppen och det orkar jag inte riktigt med just nu.

Kanske förstorar jag allt just nu, men det är så det känns. Det är så lätt att det känns mycket jobbigare när det är flera tunga saker som hopar sig. Men det är bara en vecka kvar, det är bara att hålla ut. Gäller bara att försöka ställa sig på huvudet och försöka skaka ner motivationen som har fastnat i tårna. Men då måste jag ta mig upp på huvudet först.

Julfesten närmar sig. På måndag är det dags, vi har suttit och sålt biljetter idag och igår och 57 st fick vi sålda. Så i helgen blir det mathandling och kanske någon matlagning. Det är skönt att det inte är så mycket mat som man behöver laga när man har julbord. Det ska bli riktigt mysigt att få hålla i julfesten, det ser jag fram emot.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0