Att göra det man borde göra

Nu har det äntligen lugnat ner sig lite. Programmeringstentan skrevs i fredags och programmeringsprojektet har jag kommit fram till att jag får jobba med under sommaren. Rapporten till Kogpsyklabbarna ska opponeras på torsdag och sedan är allt som man måste göra gjort. Jag kom dock på att jag nu faktiskt hade tid att skriva fördjupningsuppgiften vilket jag bestämde mig för att göra. Man borde ju ta chansen att i alla fall försöka få VG när man har tid till det.

Men varför ska det nu vara så svårt att verkligen göra det! Jag gjorde ett bra försök igår. Jag hade skrivit ut den 22 sidor långa artikel och satte mig bekvämt i soffan. Hann dock inte längre än några sidor innan jag kom på andra saker som jag var tvungen att göra. Sen blev det aldrig av att jag satte mig ner och läste något mer den kvällen. I morse klev jag upp kl 9 för att jag skulle hinna med att vara lite duktig innan jag skulle på möte. Men det har inte gått särskilt bra. Det finns ju andra småsaker som man kan pyssla med som känns lättare och roligare att göra.

Det känns som om det helt klart finns behov av lov. Tänk att bara få ligga i solen på en filt på gräsmattan och bara njuta. Jag vill!

                                                                                                                                                                    


                                                                                                                                     


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0