Sittning, grill, och festerifest

I torsdags började KVIT, ett tvådagars symposium för oss kogvetare. Tyvärr hann jag bara med ett föredrag och paneldebatten eftersom jag hade labbar på tordsdagsmorgonen och den avslutande grillningen att förbereda på fredagen. Sittningen gick jag dock på, vilket jag är glad över. Känner mig nöjd med bordsplaceringen även om det ibland kändes som om jag (och Jonas som satt mitt emot mig) hamnade mitt emellan samtalen som fördes utan större möjlighet att följa med i vad som sas. Hade en holländare brevid mig vilket var intressant även vi kanske inte pratade så mkt. Tiden gick fort, lite för fort, för helt plötsligt ropade Lotta ut dinosaurieskål och då var det dags för att gyckla och jag hade inte ätit upp min varmrätt. Det var jättroligt att gyckla tillsammans med kogvetet, inför den största publiken hittils. Vi måste ha gjort väldigt bra ifrån oss eftersom vi fick så mkt beröm efteråt, det var till och med någon som sa att det var de bästa gyckel som de hört! HG var fyllt av kogvetare, vilket jag alltid tycker är trevligt. Det blev en inte alltför sen kväll. Men det var otroligt skönt att få gå och lägga sig tillsammans med Fredrik, jag hade ju ändå varit igång sedan kl sju på morgonen, vilket inte hör till vanligheterna.
                       
                                                      
                        Jag och Fredrik                            Gyckel
                                                    
Fredagen började med handling på Axfood inför grillningen och sedan begav vi oss till Flamman för förberedelse. Det kändes lite osäkert om det skulle komma några eftersom det under uppställandet av grillarna började regna, men lagom till att kogvetare från KVIT började droppa in hade det slutat att regna. Tror att försäljninge gick hyffsat bra, även om vi helt klart hade överskattat hur många hamurgare folk skulle komma att äta efter vår Vårgrillning.

När grillningen led mot sitt slut kom regnet tillbaka och outrligt nog för oss så höll det i sig hela kvällen. I plockade snabbt undan allt och begav oss till Vallamassivet där det var vår första festerifest. Lite sena var vi, en sådär 2 timmar tror jag men det gjorde inte så mkt. Det var väldigt roligt, väldigt blött och lite för mkt alkohol. När festerifesten var över var det meningen att vi skulle gå på utekravallen men jag mådde inte alls bra så jag bestämde mig smart nog för att ta mig hem och Natta var så snäll och följde med mig. Jag var dyngsur när jag kom hem. När jag klev upp idag så såg jag att jag även var väldigt skitig, himla tur att man har overall. Men det kommer inte att vara så roligt att sätta på sig den nästa gång. När jag gav mig iväg på möte på eftermiddagen såg jag att även mina nycklar var väldigt skitiga och handtaget till ytterdörren. Usch, usch, säger jag bara. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0