SOF

I onsdags så startade SOF (studentorkesterfestivalen) , en fyra dagar lång festival där höjdpunkten är en kortege som går igenom Linköpings centrum. Jag var inte med varje dag men de dagar jag var med hade jag det väldigt roligt. På torsdagskvällen öppnade festivalområdet och då var jag där och hoppade runt i allt som gick att hoppa i (hoppborg, bollhav, skumhav), skojjigt värre :) Förutom att det var roligt var det ett bra sätt för att få åverålen lite renare, dock fastnade det en del skum i gnuttarna.

Fredagen tog jag en paus och var på bio istället och såg Zodiac, en bra film som jag kan rekommendera. Lite läskigt att den baseras på en verklig händelse.

Att jag tog det lugnt på fredagen var jag väldigt glad över när lördagen väl kom eftersom det då var dags för kortegen. Dagen började tidigt, kvart i tio skulle jag vara på Colonia och hämta spelardräkten för att sedan tillsammans med de andra ta mig till lastbilen. Temat på hela SOF var USA och temat på vår vagn var Super Bowl och jag var spelare :)  Det var en lång väntan innan lastbilarna kom iväg från uppställningsplatsen och in till stan. Men hela kortegen satte i alla fall igång i tid vid 13 och den höll på i två timmar. Det var två väldigt ansträngande men roliga timmar. Jag och de tre andra spelarna (Thomas, Johanna och Johanna) sprang runt (så mkt som man nu kunde springa på det lilla flaket) och pucklade på varandra, vilket ledde till stor trötthet hos oss alla och i alla fall på mig blåmärken över hela armarna (ser misshandlad ut) men det var det helt klart värt! Resten av personerna på flaket fick tyvärr inte göra så mkt eftersom vårt ljud inte fungerade men både publiken och cheerleaderna skötte sig väldigt bra ändå :)

 Jag har nr 56 på tröjan

När kortegen var slut gick vi trötta och åt och tog oss sedan hem för att vila innan det var dags för förfest. Förfestade gjorde jag i en lägenhet fullpackad med kogvetare, trång men bra stämning. Vet inte vad klockan var när vi tog oss vidare till festivalen (kanske 22-23) men vi tog oss i alla fall dit. Det blev en lika lyckad kväll som torsdagen även om jag inte studsade runt något alls på området utan nästan bara satt och pratade. 

Det var ett par roliga dagar men nu är alla måsten tillbaka igen. Det är inte lång tid kvar men väldigt mycket som ska klaras av innan jag får ledigt, förhoppningsvis så går allt som jag vill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0