Tuffa kvinnor

Jag sitter och tittar lite på Efter 10 medan jag försöker komma på vad det är för fel jag har gjort den här gången i mitt Tamagotchi-program. En av gästerna är Thorsten Flinck och jag bara älskar hur Malou hanterar honom. Hon är verkligen en tuff kvinna. Hon är inte det minsta rädd för att säga till honom när han pratar för mycket eller liknande. Och hon gör det inte heller på något försiktigt inlindat sätt utan rakt på och det är precis så en programledare måste vara om det ska bli intressant och varierat.

Jag skulle också vilja vara en tuff kvinna. Att alltid våga säga att man tycker och alltid våga vara den man är. I vissa situtioner klarar jag av det men i andra så håller jag mig undan, håller mig tyst. Det allra bästa vore om man kunde känna sig tuff och stark på insidan, tro på sig själv. För är man det bara på utsidan så ger det ju inte en själv så mkt.

Det tar nog sin tid att bli tuff. Men är jag modig nog så kanske jag kan bli det en dag..

Kommentarer
Postat av: Muu

Jag tror som du, en inre tro och styrka ger tusenfallt mer tillbaka än en hård exteriör. Jag tycker i alla fall att du är tuff, du vet vad du vill - det kanske bara inte blir tydligt utåt varje gång. Men vad gör väl det? =)
Kram!

2007-05-09 @ 18:39:19
URL: http://muulinn.blogg.se
Postat av: Tove

Nej just en hård yta är ju inte det jag vill ha. Roligt att du tycker att jag är tuff :)

2007-05-09 @ 20:23:40
Postat av: Josephine

Hej gumman.
Det kommer du att klara galant någon dag! Ska jag berätta en hemlighet,,jag är inte heller så tuff. Ibland kan jag nog verka lite tuffare än vad jag egentligen är, men som du säger först måste nog alllt riktigt klaffa inom och utom..Du får ha en trevlig helg, så får vi höras och fixa ihop något i sommar..kram på dig:D

2007-05-11 @ 09:59:08
URL: http://www.jossva.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0