Valborg

Dagen började lugnt med en picknik på skåland. Fredrik och jag hade gjort en god kycklingsallad och jag överraskade även honom med en jordgubbspaj. Trillingarna för kvällen hade fixat ett soundtrack som enligt mig dock spelades för lite för att det skulle sätta sig som en soundtrack borde göra. Det var lite blåsigt men så länge solen var framme så stod man ut. Det var dock riktigt skönt när jag kom hem till värmen och fick sätta på mig åverålen. Den är ju så fin (och varm!) nu när den har fått gnuttar och mantel.  

image2

Efter en kväll som igår så är man glad över att man har en åverål. Förfesten var ordnad av Lisa på Colonia. Det började lite segt eftersom det knappt var några där men fler och fler droppade in. Det roliga var att det inte bara var kogvetare utan även folk från D-group och andra festerier. Jag, Lisa, Lotta och Natta fick spontangyckla lite, vilket inte var det lättaste eftersom vi saknade vår gitarrist.

Kvällen blev bara mer och mer galen men alla kogvetare tog sig i alla fall till korallen och Akuten. Vi dansade och dansade och snart var klockan tre och kravallen var slut. Då hade jag tappat mina glasögon, tur nog har man en pojkvän som såg att jag tappat dem och sedan både hittade dem och lyckades laga dem.

Tillbaka till Colonia bar det och där var det efterfest hos Natta och sedan hos några totalt okända människor. Det var mycket högbildning och andra helt klart galnare saker som hände. Hemma i sängen var man vid 6 tiden och då var man rejält slut.

Ett väldigt lyckat valborgsfirande tillsammans med en massa härliga kogvetare!


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Fin dräkt :P

2007-05-02 @ 10:29:47
URL: http://mikaaaelaa.wordpress.com
Postat av: Fredrik

En sån sjuhelsikes natt det var.. Mera galna skrattfyllor till folket!

2007-05-03 @ 00:12:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0