Julen kom till mig!

Observation av pepparkakshusbak igår. Åh vad sugen jag blev på att baka, doften av nybakt pepparkaka var underbar. Nu sitter jag med den första glöggen i en av mina nya glöggmuggar och julmusiken är på i bakgrunden. Vad gör man inte för att artikelläsandet ska bli lite mer lustfyllt.

I helgen blir det hemfärd. Främst för att Fredrik gärna ville att jag skulle följa med och fira honom men på söndagen hade jag tänkt få i mig en ordentlig dos med julstämmning på det årliga adventsfikat. Att jag inte är hemma i helgen betyder att jag skulle kunna pynta redan nu innan. Som jag har längtat efter att få göra det, fast tyvärr har jag inte hittat några fina kulor att hänga i fönstret än. Eller jag har hittat kulor som var väldigt fina men jag vill inte betala mellan 40 och 60 spänn för en enda kula. Blä för dyra julkulor säger jag bara. Jag för nöja mig med de dekorationer som jag har så länge.

Förresten så har jag och Fredrik fått kontraktet på lägenheten, så nu är det bara att skriva på. Det känns väldigt, väldigt spännande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0