Legotrippen

Igår var första gången som jag var med på en av de tävlingar som hålls här. Vi var några ur festeriet som bildade ett lag och ställde upp Legotrippen. Jag kan inte minnas när jag senast byggde lego, men det var helt klart länge sedan. Tävlingen  gick till som följande, kvartsfinalen bestod av fyra heat med åtta-nio lag i varje. Från varje heat gick fyra lag vidare. Vi fick ett tema och hade 30 sek att komma på vad vi ville bygga. Sedan hade vi 2,5 min på oss att bygga och komma på en bra motivering. Vi tog oss vidare till semin med vår fina trädkoja ("Ett gömställe för en superskurk" och där såg tävlningmomentet lika dant ut och temat "Vad får en superskurk att bli skurk?" ledde bygget av det brustna hjärtat. Det brustna hjärtat tog oss vidare till finalen men vår tolkning av den elaka dockan Chuckey gick inte hem hos domarna.

Jag är väldigt förvånad över att vi tog oss så långt, men det var kanske tack vare våra fina motiveringar och lätta fjäskande för domarna. När tävlingen av avslutad blev det mellan festande på Colonia i väntan på att sittningen skulle starta. Sittningen blev ganska stökig men otroligt nog verkar det som om vi slapp undan matkrig vilket verkar vara vanligt förekommande på fulsittningar. Efter fulsittningen blev det ännu en mellanfest på Colonia iväntan på att kravallen skulle starta.

Jag hade en väldigt rolig dag, kväll och natt, mycket tack vare de fina vännerna som jag har.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0