HG-jobb och tentakravall

Den här veckan såg jag verkligen inte fram emot. Det kändes som om det skulle bli en tung och väldigt jobbig vecka. Och i söndags önskade jag att den bara skulle vara över (och då hade den inte ens börjat).

Nu har jag gjort en av de jobbiga måstena, jobbat på [hg]. Det funkade bra även om det var väldigt lugnt och tråkigt i början och ganska så fullt upp i slutet. Jag jobbar mycket hellre under stress än att inte göra någonting alls för då känner jag mig så onyttig och dålig. Jag var jättetrött när jag kom hem vid halv fyra på natten efter ca 9 1/2 timmas jobb och de få timmar jag fick sova drömde jag om glasplock, något som jag hade ägnat en stor del av kvällen åt. Det är ett riktigt skitjobb att jobba som festerist på [hg] men som ändå funkar helt okej när personalen på [hg] är trevlig och det är alltid roligt att jobba tillsammans med de i festeriet. Sen får vi ju faktiskt 50 kr rabatt i inträde under hela terminen som tack för jobbet. 

Det känns i hela kroppen att jag har sovit för lite i natt och jag har verkligen ingen lust att plugga på tentan som är imorgon. Känner mig lite orolig inför den, men skiter det sig så kommer det en omtenta. Ikväll har jag bestämt mig för att ta det lugnt, jag kommer ändå inte att kunna lära mig något nytt tills imorgon.

Tentakravallen närmar sig och idag hade vi det stora biljettsläppet. Det var helt galet. Vi har i princip sålt slut på biljetterna! På en lunch bara! Jag trodde aldrig att vi skulle sälja slut, det är ju bara en liten tentakravall. För mig som en av kassörerna känns det väldigt skönt för det betyder att vi kommer att gå runt, något som de inte gjorde förra året. Nu funderar vi till och med om vi ska öppna upp mer av Kårallen så att vi kan sälja fler biljetter eftersom det är flera som har hört av sig och sagt att de vill köpa biljetter.

Lördagen då kravallen är kommer att bli jobbig. Vi ska mötas kl 12 på dagen och jobba tills vi har städat efter stängning, så man kanske är hemma till 5 på morgonen. Och det är lite smått irriterande för oss som jobbar att den ligger just när det byts till vintertid, vilket innebär en extra timmes jobb för oss. Men förhoppningsvis kommer vi att ha det lite roligt när vi jobbar också. Det kommer ju helt klart komma mycket folk och det gör det hela roligare. Om ni vill kika på vad kravallen innebär så kolla in www.tentakravall.se.
 
Nu ska jag ta och vila mig lite innan jag ska iväg på extrainsatt kravallmöte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0