Tentakravallen

Party like an animal! Det var temat för kravallen. Vi hade sålt 850 biljetter. Slutsålt och folk la ut annonser på anslagstavlan om att de kunde tänka sig att betala 200 för en biljett. Det är helt galet!

Igår, den stora dagen, samlades vi i kårallen kl 12 på dagen för att börja förberedelsena inför kvällen. Vi plockade undan möbler, ställde fram barer, dekorerade mm. Förberedelserna var väldigt roliga och alla var peppade inför kvällens jobb. Dekorgruppen lyckades väldigt bra med att smycka ut kårallen trots den knappa budget som de hade, den bästa idén måste ha varit de små ikeadjuren. De var ett väldigt roligt inslag på barerna. Med dekoren av barerna och lite snygg ljussättning blev det riktigt bra.



Tillslut blev klockan 22 och vi öppnade upp dörrarna, kravallen kunde börja. De tre första timmarna jobbade jag brevid huvudkassören för kravallen, vi gick runt och hämtade pengar ur kassorna och gav växel till de kassor där det behövdes. De två första timmarna var det dock ganska lugnt som det alltid är. Men vid tolv så hade försäljningen tagit fart på riktigt och vi fick betydligt mer att göra.

De tre sista timmarna spenderade jag först som trappvakt. Sedan skulle jag ha varit i Entrébaren men den stängdes så jag hoppade in i shotbaren och sedan i Gasquebaren. Mitt sista pass hade jag i garderoben. Det passet hade jag fasat lite inför eftersom det är ganska tungt att stå i garderoben när alla ska gå hem. Dock flöt det på väldigt bra, förvånandsvärt bra. Vi blev lite rädda när det var en kvart kvar till stängning och säkert 80 % av jackorna var kvar, men det blev inget kaos.

Kravallen var nu över och för oss kassörer var det dags att räkna samman de pengar som vi hade fått in under kvällen. Det tog sin lilla tid, försäljningen verkade ha gått bra. Det blir välidigt spännande när vi får resultatet. Halv åtta (halv sju om man går efter vintertid men det gjorde inte våra kroppar) var all räkning och städning klar och vi fick äntligen gå hem. Snacka om att jag var trött. Öm i fötterna, tung i huvudet och stel i kroppen. Det kändes väldigt speciellt när jag och Rybing cyklade hem och det hade börjat ljusna och var alldeles lugnt och stilla. En skön cykeltur innan man fick lägga sig i den egna sängen och njuta av lite efterlängtad sömn.

Det är en häftig känsla att vi har varit med och anordnat en så stor fest. En fest som verkar ha blivit lyckad. Det kom mycket folk och det verkade som om de hade det kul. Jag hade det i alla fall en väldigt rolig dag och kväll. 

                                              

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0