Plugg på balkongen

Just nu känner jag mig ganska lugnt trots att det är mycket framöver som ska göras. Närmast en tenta i vetenskapsteori, efter det muntliga presentationer (dock inte så jobbiga), en hemtenta i medvetandefilosofi som ska skrivas och under hela tiden har vi kvtill-projektet som ligger och tar upp tid. Vädret och dagen har gjort mig på glatt humör och efter att ha planerat min tid för de närmaste veckorna känns det bättre.

Igår var det festerifest, i simhallen! Första gången jag har varit med om att man har festat och druckit alkohol i en simhall. Kan inte förstå hur man tillåter något sådant, men det var väldigt roligt!

Förmiddagen spenderade jag ute på balkongen i solen pluggandes inför tentan. Det var helt otroligt varmt och inga fläktande vindar nådde in. Men jag klagar inte, jag älskar solen och värmen. Efter lunchen blev det en tur till campus för att skriva lite på bakgrunden men det tog inte särskilt lång stund eftersom vi kom på hur vi på bästa och effektivaste sätt kunde lösa det på.

Jag och Fredrik har knappt sett varandra den här veckan. Han har satt igång med att plugga tidigt och på kvällarna har antingen han eller jag varit borta så vi har inte ätit tillsammans sedan i lördags hos hans brorsa. Så det ska bli riktigt trevligt med en helg där vi får umgås lite.



image57

Så ser det ut på balkongen, förhoppningsvis införskaffar vi en matta snart så att golvet blir lite trevligare.


image58

Där är utsikten från balkongen, tror att trädet kommer att bli väldigt vackert när det börjar blomma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0