Två dagar, ett inlägg

Igår blev jag ett år äldre. Det känns bra. Dagen var väldigt skön då jag hade möjlighet att bara ta det lugnt och glömma plugget lite. Alla föreläsningar var inställda och jag kände att jag skulle hinna med det viktigaste idag så jag tog ledigt på min dag.

Dagen började med att jag blev bjuden på scones och te till frukost av Fredrik, mysigt! På förmiddagen tog jag mig en promenad och det var härligt varmt så jag klarade mig utan jacka. För att lyxa till det lite gick jag och köpte färskt bröd och lite godsaker att ha på till lunch. Under tiden jag hade varit ute och promenerat hade Fredrik satt igång med att baka en tårta som trots några missupfattningar av receptet blev riktigt mumsig. På kvällen åkte vi sedan in till stan och åt middag ute för första gången sedan Grekland i somras. En mysig italiensk restaurang där vi åt pizza och drack god italiensk öl.

Även idag blev inget av det jag hade planerat av. På förmiddagen skulle den nya festerikassören komma hit och jag skulle lämna över allt och visa bokföringsprogrammet, hon hade dock glömt bort det så istället blev det väntan och artikelläsande. Det var väldigt fint väder idag så efter lunchen tog jag mig ut på en skön promenad och när jag kom tillbaka satte jag mig på balkongen för första gången och läste lite i vetenskapsteoriboken. Jag kunde sitta i bara t-shirt och kjol, jag var till och med barbent och det var jättevarmt! Det är så underbart att ha en balkong. 

Eftersom vi ska ha gäster i helgen, en kompis till Fredrik och hans flickvän, så tog jag och städade hela lägenheten förutom köket, det får jag ta imorgon, helt själv. Förvånandsvärt nog gjorde jag det riktigt ordentligt också ingen fusk här inte!

Nu på kvällen hade vi vårt sista gyckel någonsin som KrogVet. Det var jätteroligt och det gick helt klart bra för oss, även om första låten gick lite knaggligt. Vi fick de bästa applåder jag någonsin tror att vi har fått. Det är lite sorgligt att det är slut på gycklandet nu, nu när vi är så inne i det och har några riktigt bra låtar. Men det är väl så, allting har ett slut och man får vara glad över det roliga som vi har haft. För roligt har vi verkligen haft! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0