Vår på Ålsta Gård

Det var helt underbart fint hemma i helgen. Gräsmattan var full med vårlökar, grusgången full med scilla (stavning?) och i syrenerna växte det mer blåsippor än vanligt. Jag älskar verkligen våren hemhemma. Vi hade tur och fick se solen alla dagarna, även om det var lite sämre på lördagen. Det var riktigt härligt att få uppleva lite av den i år för förra året blev det inget av det. 

Middagen hemma hos Fredriks brorsa var trevlig, jag och Fredrik var väldigt populära hos Leo deras nästan två åriga son. Han är verkligen helmysig. I början var han blyg när han träffade mig men mot slutet kom han till och med och satte sig i mitt knä och två pussar fick jag. 

Inget pluggande gjordes på hela helgen, jag glömde ju vetenskapsteori boken, men det gjorde inte så mycket. Det är skönt att få ta en paus på helgen och betydligt lättare om man inte är i Linköping.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0