Första dagen tillbaka

Det gäller att göra sig hemmastadd när man har kommit tillbaka till Linköping och sin egna lägenhet. Gårdagen packade vi bara upp och lagade middag. Sedan gick vi till brorsan som är nybliven Linköpingsbo och tittade på hans lägenhet och såg på film. Det känns så roligt att han har kommit ner hit och jag hoppas verkligen att han kommer att trivas och att allt kommer att gå bra.

Lördagen började lugnt för mig då Fredrik var i väg till Campus en sväng, jag gjorde mig i ordning i lugn takt och planerade maten för den kommande veckan. Efter lunchen blev det mathandling och när jag kom hem satte jag igång med att baka morotsbröd. Det blev tre riktigt smarriga limpor! Till middag lagade vi lite god mat, kyckling marinerad i sweet chili, soya och citron och potatisskivor gjorda i ugnen med stekta champinjoner och yoghurtsås. För att få en extra trevlig kväll bakade jag en paj av äpplen som jag hade tagit med mig hemmifrån.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0