I väntan på stormen

Snart kommer det bli kanonmycket att göra. Hemtentan har inte kommit än vilket betyder att den kommer imorgon. Imorgon ska vi även sätta igång med arbetet på biksrapporten eftersom vi då har gjort färdigt dagobservationerna. Det känna lite tungt. Hemtentan får troligtvis ligga lite på is eftersom det är lite andra saker som jag ska göra på kvällstid, imorgon Nobelmiddag här hemma, på torsdag ishockey och på fredag luciabio vilket betyder att en del av lördagen går bort. Jag undrar bara hur jag ska lyckas hålla mig vaken, har biks kl 8 på morgonen och jag vet hur trött jag brukar vara efter en sån dag. Dagtid blir det fullt ös med biksen fram till den 19 dec för då är det nog dags för hemfärd. Sen får jag utnyttja så många kvällar som möjligt för hemtentan, känner inte för att ha allt för mycket kvar av den att göra under julen.

Middagen imorgon ska bli lite roligt. God mat tillsammans med några vänner och balklänning, inte helt fel. Nästan tur att det inte var så många som kan komma till middagen för det betyder att vi kanske kan sitta vid bordet utan att behöva fälla upp det. Jag vet inte hur många gånger till det klarar av. Har varit lite för många stora middagar här för det stackars bordet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0