Kvällsaktivitet

Hmm, klockan är halv ett och jag sitter med datorn i knät i sängen och skriver på LÖT-hemtentan (lokalisering, översättning och terminologi). Det hade aldrig hänt om jag hade varit i Linköping. Men nu är jag hemhemma och har jullov. Det är ju inte det att det är bråttom med den, det är det att jag kände att jag borde göra lite på den eftersom jag inte har skrivit något alls på den under dagen. Så med lite musik levererad av Spotify i öronen och en ny fråga så går det riktigt bra. Den här frågan känns som min fråga, tror att jag förstår den och den verkar inte alls svår att svara på vilket gör den väldigt rolig att svara på. Handlar om situationella faktorer, alltså saker som påverkar översättarens arbete.

Snart är det nog dags att sluta, även om det känns bra att skriva. Skulle vilja hinna med att läsa lite annat också innan kroppen säger att det är dags att sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0