Att komma ut

Någon gång under gymnasiet, under en vinter, satt jag ute och pluggade. Jag gick ner till vattnet till vår lilla badplats och satte mig på den snöiga bryggan och läste inför ett prov. Det var så härligt, luften var kall och frisk och det var väldigt vackert ute med snön som täckte marken och isen och solen som sken på den så att det glittrade. Så borde man egentligen göra fler gånger. Men det känns inte riktigt som om man har samma möjlighet till det här som hemma. Rydsskogen känns inte lika lockande som skogen hemma.

Vädret idag var härligt vårigt, ja om man bortsåg ifrån blåsten. Det var en skön känsla att kunna vara ute och promenera i bara långärmad tröja och fleeströja utan att frysa. Jag blev på riktigt bra humör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0