Inflyttad!

Jepp, nu är den stora flytten över sedan några dagar tillbaka. Allt gick bra även om det var stressigt och tungt. Snacka om att vi var slut på fredagskvällen, hade knappt ork till någonting. Men nu ska vi inte behöva röra på oss på ett tag. Jag känner mig väldigt nöjd med lägenheten. Köket och vardagsrummet har vi fått ordning på och jag tycker att det har blivit väldigt fint och hemtrevligt. Man blir lite förvånad att det går så lätt att få det fint med så lite. I "pluggrummet strå skrivborden på sin plats men det rummet har blivit lite av en avlastningsplats för de saker som vi inte riktigt vet vad vi ska göra av eller har ordnat förvaring för. Sovrummet ser inte särskilt roligt ut men det ska bli bättre när vi har inhandlat någon möbel och satt upp lite på väggarna. Det var perfekt att det var på en fredag som vi flyttade så att vi hade hela helgen på oss att ställa i ordning lägenheten. Det känns som om jag kommer att trivas väldigt bra här tillsammans med Fredrik.

I dag är det fettisdagen och eftersom jag inte har haft så mycket annat pluggande att göra än att läsa i neuroboken tog jag mig tid att baka semmelbullar igår. Snart blir det dags att göra iordning dem och testa hur de smakar, tror nog att det blir mumsigt! Det var inte särskilt jobbigt och blev lite extra roligt när jag fick använda elvispen och bakbordet. Det var tur att mamma och pappa var hit en kortis i lördag annars hade jag inte vetat om att den "felvända lådan" faktiskt var ett bakbord. Helsmidigt, bara att dra ut den och slänga upp den på spisen så gick det enkelt att knåda degen och rulla bullarna. Känns som om det kommer blir lite mer bak här hemma framöver...

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Du borde nästan göra ett "hemma hos" inlägg ;) Så vi får se hur fint ni har det! :P

2008-02-06 @ 03:20:13
Postat av: Tove

Hehe, absolut, det kommer :)

2008-02-06 @ 15:37:29
Postat av: Mikaela

Jag väntar med spänning ;)

2008-02-08 @ 21:52:01
Postat av: Sally

Bakbord!?
Det vill jag också ha!!

2008-02-13 @ 18:06:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0