Tove virrpanna

Attans, varför ska det vara så svårt att byta från snabbuppvärmning till normal värme på ugnen! Jag som skulle göra finfina blåbärsmuffins. Än är de inte förstörda eftersom jag kollade dem ganska tidigt men det finns en risk att de blir lite mörka på toppen. Jag har väntat jättelänge på att göra dem och nu var det dag, då vill man ju inte att det ska gå fel någonstans. Fast det finns i och för sig en risk att de inte blir som när mamma brukar göra dem eftersom jag bytte ut smöret mot olja och mjölken mot yohurt. Hade ju inte de ingredienserna hemma och orkade inte gå till Hemköp när det fanns andra alternativ.


I dag har jag haft en helt ledig dag. Inget alls att plugga på! Hemtentan är jag klar med och ska bara skicka in den och vi har inte bestämt hur vi ska lägga upp redovisningen på torsdag så jag har inte haft något plugg att göra. Istället har jag varit till banken och satt in en massa pengar, hehe de blev inte så glada när jag kom med en massa mynt men ibland har man rätt att vara besvärlig. Hur ska man kunna veta hur allt fungerar på banken? När jag kom hem blev det tvätt och efter det ett möte på HG.

Redovisningen igår var spännande. Vi var den tredje gruppen som skulle redovisa och jag insåg att vi inte skulle kunna hålla tiden, så under tiden de andra pratade bestämde jag mig för att skippa våra utdrag. När vi väl stod där uppe insåg jag att jag skulle behöva kapa ännu mer på det jag skulle säga så jag fick skippa mitt manus helt. Jag överlevde men jag vet inte hur sammanhängande det var det jag sa. Hade inte riktigt koll på vad som kom ut ur munnen. Men, men det kunde ha gått värre.

Såhär blev muffinsen i alla fall, två blev lite konstig form på men de andra ser ut precis som de ska. Nu väntar bara provsmakningen.

image45

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0