En dag på sjön

Idag har jag haft en härlig dag ute på Mälaren. Legat på en het brygga vid klubbholmen och solat. Fått bada i den svalkande Mälaren och bara njutit hela dagen. Det var verkligen bra att pappa föreslog att vi skulle bege oss ut. Under förmiddagen var det alldeles lungt och nästan helt vindstilla, bara krusningar på vattenytan. Strålande sol och inga moln synliga. Senare under dagen kom lite moln, men bara såna där härliga vita sommartussar och det fläktade lite skönt. Det var så härligt att få svalka sig i vattnet, sammanlagt simmade jag runt i 40 min.

Efter middag och mathandling satte jag och mamma oss på uteplatsen på framsidan och drack lite rosévin och åt pistagenötter medan vi småpratade. Kvällen är verkligen en perfekt sommarkväll, det är svalt och skönt ute men inte kallt, svalorna flyger runt och det är helt vindstilla.

Imorgon tror jag blir ännu en härlig dag. Vädret ska vara fint så jag blir nog ute, plockandes vinbär och badandes i poolen, under dagen. På kvällen har jag och Fredrik bokat bord på en thailänds restaurang, har värdecheck från arla som ger oss två huvudrätter för priset av en, och sedan ska vi på bio och se den nya batmanfilmen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0