Helgen

I torsdags kväll kl 00.05 skickades rapporten in efter en lång och slitig dag som började kl 10 på morgonen. Efter att vi hade tryckt på skicka och skrivit ut kopior åt oss själva gick vi ut till fruktträdgården på campus och drag mousserande vin hur muggarna från handikapptoaletten.

I fredags blev det gratis mat och festande. Det var en alldeles underbar sommarkväll och natt. Mycket härlig sol, lek i lekpark, allvarliga samtal på en skolgård och en kort tur till kravallen som avslutade med ännu ett allvarligt samtal i den ljusa morgonen.

Dagen där på kändes som en riktig befrielse eftersom jag för första gången på två veckor själv kunde bestämma när jag skulle gå upp och inte var tvungen att åka till campus på hela dagen för att sitta i en instängd pul. Det blev en sen frukost och sedan minigolf och glass i valla. Kvällen spenderades ensam med en film sorglig kärleksfilm och en halv skräckfilm innan jag fick sällskap och kunde lägga mig.

Idag var jag dock tvungen att ta mig en kortis till campus för att korrläsa sammanfattningen till rapporten som skulle in idag. Lite solande hann jag med ute på skåland och sedan en promenad med Fredrik. Vad jag längtar hemhem nu när det är så varmt och skönt, jag vill bara bada och sola, men det är bara ungefär en vecka kvar innan det bär av hemhem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0