Midsommarfirande

Midsommar firades hemma på Ålsta Gård. Vädret var hyffsat bra under dansen och lekarna och blev nästan perfekt lagom till att vi skulle äta middagen som vi kunde äta utomhus.

Det är inte många gånger som jag inte har firat midsommar hemma på tomten. På senare år har jag varit ansvarig för att binda en av stångens kransar, för som de sa "Tove du tar en krans för det är du så duktig på". Roligt att få beröm för något och jag måste ju hålla med, jag är ganska bra på det. Som vanligt hade jag bundit mig en egen krans att ha på huvudet, denna gång utan björklöv och lagom stor så att den inte hamnade runt halsen under danserna. För visst är jag med och dansar, tillskillnad från många andra, jag fick till och med Carl och grannpojken att vara med. Det var en hel del barnfamiljer med,  något som det inte har varit på ett tag men de börjar växa på sig nu, men föräldrarna är otroligt lata. Knappt någon är med och dansar och visar sina barn hur det går till. Istället sitter de på sina filtar med systemetpåsar och tar det lugnt. Så ska det inte vara på ett midsommarfirande tycker jag.

Det var roligt att Fredrik ville vara med och fira här ute, blev ju verkligen en "äkta" midsommar då. Kvällen spenderade vi tillsammans med grannfamiljen. Vi åt god grillad mat och jordgubbar och glass och spelade kubb, självklart vann tjejlaget!




Så här vacker var vår stång, sne och vind precis som den alltid är, den största av kransarna har jag gjort.




Min krans efter en eftermiddag i solen och några turer på marken under säckhoppningen.





Jag och Fredrik.

Kommentarer
Postat av: Ida

Ååå värstans fina kransen, vad mysigt ni såg ut att ha det! På tal om att du är bra på att binda kransar: vill minnas att du band min krans när vi hade lucia i skolan - därför stod jag smått handfallen när vi skulle ha björkkransar på körens sommarkonsert. Man skulle ha en Tove i fickan ibland alltså...

2008-06-22 @ 15:13:50
Postat av: Malin

Vilken fin bild på dig och Fredriken! =)

2008-06-23 @ 16:49:08
URL: http://muulinn.blogg.se/
Postat av: Tove

Tackar båda två! Jepp visst gjorde jag det, det tog lite tid att göra två så jag hann precis klart med den innan det var dags att gå hem minns jag :)

2008-06-24 @ 21:50:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0