Slirigt värre

Skrämde upp några personer vid en busshållsplats när jag skulle cykla hem idag. Det har snöat hela dan och helt otroligt nog låg det kvar ett täcke på marken när jag skulle ta mig hem. Snön gjorde att det var väldigt slirigt och ojämt på marken så för att jag skulle kunna ta mig fram utan att riskera att ramla så fick jag ta det väldigt lugnt, ibland brukar det vara så att det funkar bättre att åka fortare men det funkade inte alls för mig den här gånge. Lagom att jag kom till den första busshållsplatsen så slirade cykeln till så mycket att den ramlade. Turligt nog var jag beredd och körde väldigt sakta så det var bara cykel som åkte i backen. Det tog dubbelt så lång tid att ta sig hem och på den tiden hann jag bli riktigt blöt om benen av den fallande snön. Men till skillnad från många andra tycker jag inte att det är så hemsk med snön utan snarare ganska mysigt, det blir så vackert ute. Det blev helt förändrat utanför fönstret.

Imorgon blir det en riktig mördardag, 10-19. Jag undrar hur jag ska klara av den, hur ska jag lyckas hålla mig fokuserad på den sista föreläsningen? Tur i alla fall att jag har en snäll pojkvän som har sett till att inte boka in något jobbpass så att han kan fixa middag till mig. Något litet att glädja sig åt. Och snart är det påsk, vilket innebär 5 dagars välbehövligt lov, förhoppningsvis behöver jag inte röra några skolgrejer då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0