Hemtenta...

....i medvetandefilosofi är inte så roligt att skriva när man bara vill ta det lugnt och njuta av helgen hemhemma. Men nu har jag i alla fall börjat. Lästa kapitlet till första frågan igår, tog alldeles för lång tid och jag fattade inte tillräckligt, och idag började jag att skriva. Lite har jag fattat men jag vet inte om jag har fattat allt, känner mig lite tveksam. Trots det har jag redan börjat argumentera mot Davidson (författaren), jag har tillräckligt med hopp om att jag har fattat helheten rätt för att våga mig på det, kändes som om det  var lika bra att skriva ner lite tankar när jag hade dem i huvudet så jag inte tappar bort mina hyffsat bra idéer.

Får se vad kvällen har att erbjuda. Mamma och pappa är på middag hos pappas moster och man. Meningen var att jag och Carl skulle se på Beowulf tillsammans men innan middagen ringde en kompis och ville att han skulle med ut och åka bil. Känns som en viss risk att han följer med honom, snäll som jag är sa jag att han får göra som han vill. Jag klarar mig ju alltid, fast det är lite tråkigt att vara ensam hemma och hade jag vetat att han inte inte skulle med så hade jag ju kunnat hyra en annan film som jag verkligen vill se och inte en kompromissfilm.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0