Slutspurten

Morgon startar den, slutspurten. Då har vi två veckor på oss att bli klara med KvTill-projektet. Ett försök ska göras, materialet ska analyseras och allt ska skrivas ner och bilda en rapport. Jag känner mig taggad, det ska bli riktigt roligt. Äntligen kommer analysdelen som vi så länge har väntat på. Den första delen kommer att bestå i att räkna ord, det låter inte så roligt men det känns kul att få sätta igång. Det hela kommer sedan leda vidare till mer kvalitativa metoder som helt klart är mer spännande men också lite svårare, det handlar ju bara om våran bedömning.

Jag längtar till den 4 juni då allt ska presenteras, få visa upp vad vi har gjort och få höra hur det har gått för alla andra. Efter lite eventuellt kompletterande så är vi sedan färdiga och får ta lov. Underbart! Jag känner mig lite stolt över mig själv som har lyckats göra allt som jag ska göra och bli godkänd trots den minskade motivationen nu mot slutet. Vetenskapsteoritentan gick vägen och medvetandefilosofihemtentan är skriven och inskickad. Vad jag får för betyg på den vet jag ej men det är i alla fall inget hastjobb så jag tycker att jag borde bli godkänd.

Dock vet jag inte riktigt hur min sommar kommer att se ut. Det är väldigt torrt på jobbfronten, det är ingen som vill ha en arbetsvillig tjej på 22. Får skylla mig själv som helst inte vill jobba hela sommaren och inte heller kan jobba hela sommaren och som söker jobb i staden som jag inte bor i vilket gör att det är omöjligt att börja tidigare. Hade säkert kunnat få tidningsjobbet igen men jag vill verkligen göra något annat, vill inte jobba natt. Jag vill ha en normal dygnsrytm i sommar. Usch och blä för att söka jobb och inte få något.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0