Sol och KVIT

I två dagar har det varit konferense för oss kogvetare. Det har varit ett härligt avbrott ifrån vardagen, jag passade på att gå och lyssna på alla talare och det var helt klart ett bra drag, alla pratade om något som jag fann intressant. Den mest visionära och mest underhållande talaren var Kevin Warwick som pratade om neurala implantat. Han hade gjort mycket spännande saker och har höga framtidsplaner för tekniken.

Förutom att det har varit intressanta talare har det varit trevligt att få slippa campus lite och få spendera lite tid inne i stan. Eftersom Fredrik inte har någon hel cykel så har vi promenerat till och från stan båda dagarna och det har varit väldigt härligt i det varma vädret. Helt otroligt vad varmt det har blivit, jag har kunnat gå i t-shirt redan vid nio på morgonen.

Igår gick vi även på den tillhörande sittningen. Jag fick trevliga bordsgrannar, fick till och med sitta brevid en av talarna, och maten var god. Det var en väldigt lyckad sittning, lite annorlunda än vanliga kogvetsittningar. Trevligt och lugn stämmning. Jag trodde att det var slut på gycklandet för min del men blev uppdragen och ett väldigt desimerat festeri och fadderi sjöng en av de låtar som vi sjöng på förra KVIT-sittningen, lite förvånande att vi kom ihåg den.

Ikväll blir det lite öl i gräset utanför Colonia och sedan Utekravallen. Känns som om det blir en lugn kväll för mig, vill bara njuta av vädret och träffa lite folk.





Innan sittningen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0