Diskussionsfrågor

Usch vad svårt det ska vara att komma på några enstaka diskusisonsfrågor. Dagens seminarium i LÖTen handlar om lokalisering och översättning och artikeln som jag inte kan komma på frågor till handlar om olika verktig en översättare kan använda sig av som översättningsminnen och termdatabaser. Det är inte någon särskilt viktig artikel eftersom vi blev tillsagda att skumläsa den men vi ska ändå komma på två frågor. En har jag äntligen lyckats klämma ur mig men jag vet inte vad mer jag ska hitta på. Att hitta på frågor har faktiskt varit det värsta med de här seminarierna för när det är artiklar som man tycker är tråkiga eller inte förstår helt så är det svårt att komma på något att diskutera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0