Muffins

Jag känner riktigt sug efter att julpyssla och pynta. Jag hade tänkt att köpa saffran när jag var på stan efter träningen men det var lite kö så jag orkade inte på in på Hemköp för att bara köpa den där saffranen. Så klart ändrade jag mig när jag kom hem. Kände att jag var för trött för att sätta igång och baka pepparkakshus men jag ville ändå ha något att göra och då hade det ju varit bra att ha saffranen. Fredrik fattade inte mina vinkar om att han borde gå och köpa det  inna han skulle iväg på jobbfesten och jag lyckades inte få mig själv att ta mig utanför dörren. Så då fick det bli hittepåmuffins med smak av julen. Tror att de blev väldigt bra. Använde min favoritgrund till smeten och blandade sedan i kanel, kardemumma och ingefära så att de fick lite julsmak. Luktar riktigt gott här inne i lägenheten nu. Får se om jag ska smaka en senare eller inte...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0