Mumsiga bröd

Igår blev det en tidig middag eftersom Fredrik skulle på bio med skandiabanken och jag ändå var hungrig. Så när jag blev lämnad strax efter fem så visste jag inte vad jag skulle ta mig till. Tanken var att jag skulle plugga lite men när klockan bara var fem kändes det som oändligt lång tid att bara ägna sig åt pluggand. Eftersom vi hade planerat att baka bröd till helgen och det inte skulle finnas mycket tid till att baka det på fredag gjorde jag det istället igår. Bröd med soltorkade tomater och oliver.






Det ena brödet blev lite större (eller ganska mycket större) eftersom det fick stå en timme längre och jäsa och det stod dessutom på spisen andra halvan av jästiden vilket hade bra effekt på jästen. När jag idag skulle kliva upp kl 7 för att ha möte på skolan var det helt klart trevligt att ha något så mumsigt att se fram emot till frukost, för riktigt mumsigt var det.





 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0