Söndag

Våra söndagar är ganska inrutade. Träning står för det mesta på schemat och mathandling och där emellan får man göra lite som man vill. Idag har det även bakats delar till pepparkakshuset dock tror jag pyntning och ihopsättning får vänta tills en annan dag för nu är vi båda ganska trötta och hungriga. På spisen står det en gryta gjord på älgkött, grönsaker och rött vin och i ugnen en potatisgratäng. Jag har aldrig gjort en gryta själv utan bara sett ungefär hur mamma gör men jag har ingen koll alls på hur hon brukar krydda sin. Det var därför lite klurigt att komma på hur jag skulle göra för att få den riktigt, riktigt god. Efter lite färsk timjan och rött vin så tror jag att jag har lyckats.

Gårdagen var en mycket mysig dag och jag tror att Fredrik tyckte att det var en lyckad födelsedag. Någon middag på Yogi blev det inte eftersom vi inte hade varit förutseende nog att boka bord (som student och ej frekvent restaurangbesökare har man inte koll på att man borde göra sånt) så istället blev det kinesiskt. Inte lika spännande med helt klart gott.

Kommentarer
Postat av: Marias Kakburk

Kul att du är med:)!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0