Den mänskliga faktorn...?

Rubriken är namnet på det seminarium vid Chalmers som jag var på igår. Syftet med seminariet var att lyfta fram aktuell forskning inom människa-maskin interaktion.

Vi var fyra tjejer ifrån klassen som tog bilen ner till Göteborg. Klockan sex på morgonen bar det av för att hinna till registreringen som var vid halv tio. Med fyra tjejer i bilen kan resan inte bli annat än bra, och trots dålig vägbeskrivning från eniro lyckades vi ta oss genom Göteborg till Chalmers. Vi var inte de enda kogvetarna från Linköping där utan även några fyror och mastersstudenter. Förmiddagen var lång utan pauser mellan talarna och pga den tidiga morgonen hade jag stora problem med att hålla ögonen öppna. Otroligt nog lyssnade jag ändå bättre än vad jag brukar göra på de flesta föreläsningar som är betydligt kortare. Det berodde mycket på att de flesta talarna var duktiga och de talade om varierande ämnen.

Hela seminariet var gratis vilket gjorde att man inte hade så höga förväntningar på maten som det skulle bjudas på men den var riktigt bra. En buffé bestående av mest vegetariska rätter och senare under dagen bjöds vi även på äppelkaka och frukt till fika och det hela avslutades med mingel med dryck och diverse tilltugg, så vi behövde inte gå hungriga. De måste ha haft bra sponsorer.

Under eftermiddagen var det en paus inlagd vilket gjorde det lite lättare att hålla sig pigg och vaken men jag var fortfarande riktigt trött. Även nu var det mycket intressant att lyssna på. Vi märkte att vi faktiskt har lärt oss en hel del under Biksen för mycket som de pratade om har vi tidigare tagit upp under Biksen och det var aldrig svårt att hänga med.

Vid sextiden begav vi oss hemåt och i Borås stannade vi och åt middag. När vi kom hem vid halv elvatiden var jag riktigt trött och det var såå skönt att få lägga sig i sängen och sova.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0