Känslor/minnen

Det är lite otroligt vad några enstaka ljud kan framkalla för känslor.

Jag sitter framför datorn när signaturmelodin för Seinfeld går igång. Helt plötsligt är jag tillbaka hemhemma, det är kväll/natt och jag är ensam uppe. Jag väntar på att jobbet ska börja och ser på tv för att fördriva tiden. Det är nästan så att jag kan känna smaken av smörgåsen som jag alltid åt innan jag åkte iväg. Jag känner mig trött och det är en speciell känsla i kroppen som jag bara hade då, iväntan på jobbet.

Att den korta lilla musiksnutten kan framkalla så mycket är fascinerande, det är ändå över 2 år sedan. Den tiden jag levde ett helt annat liv, med ett totalt omvänt dygn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0