Nya kurser

Nu är de två tentorna äntligen avklarade. Tycker att jag borde få godkänt på båda, skrev ändå så pass mycket. En riktig lättnad. Hade ganska stor ångest över gruppsyktentan som jag skrev idag eftersom motivationen till att plugga var ungefär noll efter att ha skrivit biks tentan. Men lite lyckades jag plugga och det kan nog ha räckt.

Det blev dock ingen vila eftersom kursen Lokalisering, terminologi och översättning satte igång på eftermiddagen. Så timmarna mellan tentan och föreläsningen blev det artikelläsande för att komma igång med den rejäla bunt som vi har att ta oss igenom. Ser verkligen fram emot den här kursen, föreläsaren är klockren och det ska bli roligt att få gå en kurs som är lite annorlunda.

Trots att det nu faktiskt finns saker för mig att göra så tar jag mig en ledig kväll. Svängde ihop en kaka av det som fanns tillgängligt. Egentligen var det ett muffinsrecept, och sedan fattades några igeredienser så jag ändrade om lite och när jag kom på att jag inte hade mer än 4 formar så fick det bli en kaka av det hela istället. Tror nog att det blir bra när den är färdig, är ju goda ingredienser i. Sedan blir det nog lite tv och stickning.

Imorgon är det sektionens höstmöte och senare på kvällen höstsittning med tema "Bad taste". Har lite idéer men har inte bestämt mig helt ännu. Kanske får ta och prova lite ikväll för att se vad som blir bäst. Temasittningar brukar kunna bli roliga men det här temat känns lite så hett.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0