Bröllop

Igår var jag bjuden på min kusin Alexanders bröllop som hölls ute på landet mellan Allingsås och Borås. Dagen började kanske inte så jättebra för mig och min bror. Precis när vi hade kört ut på motorvägen kom jag på att jag hade glömt plånboken och lite senare att även kameran och örhängena hade fått stanna hemma. Strax innan vi hade kommit till Jönköping kom Carl på att han hade glömt sin skjorta så det var bara att åka in i Jönköping för att inhandla en ny. Det var tur att vi hade tagit i ordentligt när vi bestämde hur lång tid innan som vi skulle åka.

Eftersom Alexander är halvitalienare och han gifte sig med en koreansk tjej så var det en stor blandning av nationaliteter ibland gästerna. Fyra olika språk kunde höras under kvällen, svenska, engelska koreanska och italienska. Det var en fin cermoni nere vid en sjö och vädrets makter var med oss och lagom till att brudparet tågade upp till huset, där en skål och senare mingel skulle hållas, lyste solen på oss och glittrade vacker till brudens klänning och i såpbubblorna som blåstes.

Ett härligt inslag under kvällen var när en av italienarna satte sig vid pianot och spelade istället för datorn till dansen. Det roligaste var när han spelade italienska låtar och flera av italienarna klämde i och sjöng och när vi fick lära oss att dansa till Tarantella.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0