Middag med brorsan

Idag kom brorsan över på middag. Eftersom jag har plockat ganska mycket kantareller i sommar var jag tvungen att testa och göra en kantarellpaj. Det var ett väldigt lyckat test, mycket mumsigt blev det! Till efterrätt hade jag gjort en kladdkaka. Det blev inte så långt besök men vi han prata lite och så fick han se hur lägenheten har blivit nu när det är lite mer ordning här.

Dagen har ägnats åt bakande. Förutom kladdkakan så gjorde jag matbröd, havrebröd i långpanna. Har aldrig gjort det förut men det kan nog bli gott. Jag hann även med en tur till campus, skulle låsa upp sektionsrummet och passade på att äta lunch med Lotta. Nu är det verkligen fullt med folk ute på corson, som alltid när terminen börjar. En massa förvirrade nollor. Det är första året som jag inte är involverad i nollningen på något sätt, det känns lite konstigt men det är väldigt skönt att få vara ledig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0