Nyinflyttad

Vilka fulltecknade dagar det har varit! Förra veckan var det jämtlandsresan som var väldigt härlig och välbehövlig, sedan hade vi besök hemhemma av moster och morbror under helgen och på måndagen skedde min flytt.

Jag kan säga att jag har varit helt slut varje kväll den här veckan. Att flytta tar på krafterna och ska man dessutom måla om i sin gamla lägenhet och städa ur den så har man inte så mycket kvar sedan. I går var det en kille som hörde av sig och sa att han ville hyra vår lägenhet och göra det så fort som möjligt, eftersom vi inte vill betala dubbel hyra i september så gick vi med på att lämna över lägenheten på fredag så länge vi inte behöver städa allt. Målat om har vi gjort eftersom det var nån fettfläck i sovrummet och lite fult i köket som vi hade fått betala för om vi inte ville fixa det själva. Jag vet inte vad exakt det skulle ha kostat oss men det blev säkerligen billigare att fixa det själva. Så idag ägnade vi dagen åt att måla och imorgon är det bara tejpen som ska tas bort och alla rum städas förutom vardagsrummet som jag gjorde idag.

Jag känner mig i alla fall väldigt nöjd med min lägenhet, den var faktiskt bättre än jag mindes det. Det är riktigt mysigt att ha en egen liten uteplats. Nu hoppas jag bara på lite fint väder och några lugna dagar så jag får chans att använda den. Jag har inte hunnit få helt ordning inne i lägenheten men det är på väg, så fort jag får en nyckel som inte bara passar till lägenheten så åker en hel del saker upp i förrådet. Förutom att jag inte kan komma in i förrådet så har jag heller inte tillgång till soprummet, tvättstugan och det viktigaste av allt, porten. Att jag inte kom in genom porten visste jag inte så idag när jag kom hem efter att ha skjutsat hem Fredrik fick jag gå över till grannens uteplats och be dem släppa in mig. Jag hoppas starkt att låssmeden snart kommer hit och byter låste så att jag kan få nycklar som öppnar lite fler dörrar.

För att avsluta denna ganska långa skulle jag ha visat var min fot hamnade idag men mobilkameran fungerar inte som jag vill, bilderna sparas inte automatiskt. Ibland går det lite fort och när man inte tänker på att färgburken står precis, precis brevid stolen så kan olyckor hända när man kliver ner. Jag satte foten rakt ner i burken med grön färg... Så min fot och sandal var helt grön. Nu har jag en sandal med en tuch av grönt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0