Sol och bakande

Husmors-Tove som har varit igång hela sommaren har inte lagt av ännu. Under sommaren hann jag med att göra en sats fläder- och jordgubbssaft, två satser med rödvinbärssaft, en sats krusbärssaft, lite svartvinbärssylt, lite blåbärssylt, plocka ganska mycket svamp och baka en hel del.




Idag bakades det pitabröd. Det blev mycket mer lyckat än vad jag kunde tänka mig, de var väldigt goda och det blev automatiskt ett stort hålrum i dem. Receptet som jag hittade här var väldigt enkelt dessutom.

Förutom att baka har jag passat på att njuta av min uteplats i den varma härliga solen. Är det bara fint väder kommer jag att spendera mycket tid här när jag är hemma.


       

Kommentarer
Postat av: Johanna

Åh nej vad avundsjuk jag blir på att du kan odla saker där hemma. Tror jag får åka och köpa mig en blomlåda för att stilla mitt odlingsbehov ;) Fin katt du har förresten.

2009-09-01 @ 23:06:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0